Tuesday, October 31, 2006

Kisah duka

3 hari lepas aku dapat call dari mak aku...dengan sora nangis2nya, mak aku bagitau yg nenek aku eksiden ngan motor...koma...masuk ICU...kena operation kepala sebab byk internal bleeding..well...aku tak terkata apa...dah la masa tuh kitorang kat bus stop nak gi open house umah member...apa yg bley aku buat...selain dari berdoa pada Yang Maha Esa agar semuanya berjalan lancar...risau aku dibuatnya...tapi bila sampai umah Kak Umi...leh tahan gak la aku makan...lapar beb...sedap lak tuh dia masak...ada laksa penang...pecal, nasi impit, kuah kacang, rendang...kuih muih tak ingat banyaknya...
ok.....berbalik pada nenek aku tuh...leh katakan dlm sehari...3-4 kali aku call...tak dpt call abah aku..call adik aku lak...tak dpt adik..call makcik aku..janji aku leh tahu perkembangan nenek aku...mak aku sibuk tanya..tak mahal ke call jauh2 nih...issskk..dlm keadaan cenggini mahal murah bukan persoalan ma...lagipon selalunya aku call thru internet jerk...murah jerk...

tapi ari nih...mak aku bgtau yg nenek aku dah leh gerak kaki dah...walaupon mata still x leh bukak...bagi aku..itu dah cukup baik la tuh...

pada Yang Maha Esa...aku berdoa...panjangkanla usia nendaku nan tercinta...satu2nya nenek yg aku ada kat dunia nih...selepas datuk aku meninggal last year sebab cancer...Al-fatihah buat Haji Aziz bin Musa....

No comments: