Wednesday, February 13, 2008

Winter Blues

31 December 2007

Cantikkan pelangi ittiew? Nih masa kat mana ntah...on the way nak gi Holy Island kalo tak silap. (aku nih manjang lupa nama tempat...maklum nak masuk 30 la katakan...blrrrr)


Hari nih aunty sekeluarga akan terbang balik Malaysia. Tapi dorang bukan terbang pakai sayap memasing tapi pakai sayap Emirates. Wakakakak...aku wat lawak yang aku sorang jer boleh gelak. Buat aunty sekeluarga, terima kasih sebab sudi datang ke rumah mini * kami. Maaf kalo ada kekurang itu ini dan terima kasih bebanyak atas segalanya. Nanti kita jumpa di Malaysia aunty yer?

Dan hari nih cuaca sejuk gilers. Sekali angin datang..perghhh...perit kulit muka termasuk tulang temulang. Nasib baik aku ada lapisan lemak asli yang tebal. So tak terasa sangat. Wakakaka..lawak kedua kalinya. Kalo ikutkan forecast, lagi 3-4 hari dijangka turun snow. Wahhh gituh...sukanya rasa di hati. Tak sabar nih. Bukan apa, aku suka nengok salji. Cantik putih. Lagipon nak kasi mak ayah mertua aku dan anak aku Nylea merasa camner rasa salji tuh. Tapi kadang-kadang forecast kat BBC tuh bukan leh percaya sangat. Kata esok ujan..tup tup panas terik. Kata esok akan terang benderang tup tup mendung kelabu.

Bagi aku la kan, winter nih membuatkan aku lembab...selembab cuacanya. Nak mandi..sejuk, nak tido...tak selesa, nak keluar...malas nak pakai baju tebal-tebal. Tapi makan ok plak. Laju semacam. Nak wat camner time-time sejuk memang sedap makan. Rasa cam sumer sedap. Nak nak lagi tengah ramai orang cenggini. Wah...cam berlumba-lumba mengunyah gituh sambil bergosip-gosipan. Jangan tak tau, gosip family belah Rezuan kalah gossip artis kat Malaysia thau. (aunty Rezuan yang cakap, bukan aku). Eheh.

Dan winter nih adalah winter terakhir bagi aku kat sini. Time aku mengeluh kesah kata yang winter nih sejuk sumer bagai, Rezuan selalu kata, hargailah suasana cenggini. Esok balik Malaysia dah tak dapek dah nak rasa exactly like this. Iyo lah...

p/s: Aku selalu panggil rumah aku nih rumah mini sebab rumah den kecik yo but ai laikkk...

No comments: