Friday, November 30, 2007

Cik Porah Nak Kawin

11 November 2007

Hari nih aku called mak aku. Sajer tanya khabar. Adik aku Cik Porah nak kawin tak lama lagi, so nak amik tau la. Pelamin dah siap ker, baju dah tempah ker, mak andam dah book ker. Tapi yang tak bestnya masa aku call tuh mak aku tak berapa sihat. Cam biasa mak aku kata takder apa-apa. Demam sikit jer. Tapi aku tau, mak aku tengah penat dan risau dok memikirkan perkahwinan adik aku tuh. Mak aku penah cakap, bila aku takde nih, susah sikit. Mmmm...

Aku tau keje-keje kawin nih bukan mudah. Fening kefala dibuatnya. Dah la mak ayah aku tak berapa sihat. Bila time cenggini baru la aku tau yang pertolongan sememangnya amat-amat diperlukan. Kesian kat adik aku Lina yang baru abih pantang. Terpaksa ke hulur ke hiliaq bawak baby dia yg kecik tuh semata-mata nak tolong Cik Porah cari barang-barang kawin dia. Huhu.

Buat Farah, selamat menempuh hari bahagia.

p/s: Gambar atas tuh, Naqeeb tengah tunjuk hasil lukisan dia. Pandai ekk dia melukis? Ngeee



No comments: