Friday, November 02, 2007

Abang....Don't Ask That Question!!

Naqeeb masa demam itu hari. Syiaannn anak ibu!

Gambar cilok dari friendster Eleen

Nylea and her punk hairstyle. Thanks Khalid for this lovely photo.

Demam aku dah kurang. Sekarang Nylea lak amik turn. Huk huk. Aku rela...biar aku yg demam sebulan pon takper dari budak kecik nih demam sehari. Seksa betul. Sian nengok dia. Tapi sian lagi kat aku. Tak tido langsung di malam hari.

Sebenarnya memang dah tak heran kalo demam time nih. Kalo gi spital pon dorang suruh balik jer. Busuk busuk pon GP bagi ubat suruh makan lepas tuh nasihatkan banyak minum air. Weather changing katanya.

Naqeeb dah demam itu hari. So sekarang harap-harap dia tak demam la. Naqeeb sekarang suka tanya aku, "Ibu, who do you love most? Me or Nylea?" Nih la soalan yang paling aku tak suka dan malas aku nak jawab. Tapi aku jawab jugak. Aku kata "Both". Dia jawab balik, "No, you have to choose, me or Nylea? .

Tak tau naper akhir2 nih dia selalu rasa cam aku dah tak sayang dia. Dia selalu kata aku sayang Nylea lebih dari aku sayangkan dia. Abang....abang...esok abang dah besar...dah kawin ada anak sumer bagai...abang tau la camner perasaan seorang ibu.

Tapi bila aku pikir-pikir balik, aku rasa Nylea lagi bertuah dari abang dia. Naqeeb dulu membesar di merata tempat. Sekejap aku hantar nursery, kejap hantar umah mak aku & last2 aku amik maid. Duduk la dia ngan bibik dia tuh sampai umur dia 5 tahun lebih time aku gi kerja. Dan yang sadisnya, aku keluar kerja time dia masih tidor dan aku balik kerja time dia dah nak tido. Berapa jam jer dia ngan aku satu hari.

Nylea is totally different. Saat dia dilahirkan, terus midwife bagi kat aku ngan darah2 sekali. Terus dalam pelukan aku sampai berjam-jam lamanya. Dalam pantang pun sama. Tak macam Naqeeb dulu. Naqeeb dulu tido ngan mak aku. Time nenen jer ngan aku. Nylea plaks memang tido ngan aku manjang. Dan sekarang dalam usia Nylea nak masuk 8 bulan, memang setiap saat setiap waktu dia ngan aku. Bertuah dirimu, nak!

Okay. Aku dah malas nak menaip. Err...tadi aku makan nasi 2 pinggan. Lauk ayam masak lemak cicah budu. Setelah berhari2 tak lalu makan, sekali balun terus 2 pinggan!! Har har har....

No comments: