Thursday, November 08, 2007

Hujan Yang Lebat

8 November 2007

Pagi nih lepas hantar Naqeeb gi sekolah, kitorang terus gi Cowley nak cari ayam, beras, beehon, etc etc. Lepas tuh Rezuan terus gi Uni dia. Tinggal lah aku 2 beranak dengan Nylea. Cuaca hari nih sejuk cam biasa. Dok umah melayan Nylea. Lasak la budak nih. Aku solat...dia buleh masuk lam kain semayang aku. Huhu

Pukul 2.40 petang aku keluar nak jemput Naqeeb dari sekolah. Memandangkan awal lagi, maka aku pon pegi Co-op nak cari minyak masak. Kat UK nih barang sumer dah naik. Bukan sikit, banyak lak tuh. Lepas tuh terus aku gi sekolah Naqeeb. Masa nih....brrrrr...hujan turun dengan lebat sekali. Takde pilihan lain, perjalanan terpaksa diteruskan. Hujan pon hujan lah. Hujan air bukan hujan peluru pon. Tapi basah lenjun aku. Nylea basah tang kaki jer. Tapi selamba jer dia. Tengah sejuk-sejuk dia boleh bantai tido dalam pushchair dia tuh.

Masa on the way balik, Naqeeb dok ngadu yg dia sejuk giler. Sabar jer la abang! Ibu nih lagi la...dah kejung dah haaa. Yang bestnya, masa aku naik tangga menuju ke rumah kitorang, ada la mat salleh yang sanggup park keta dia tepi tangga tuh dan turun menawarkan diri untuk tolong aku bawak pushchair naik atas. Terharu den. Kalo dia nih bukan Islam, aku berdoa moga-moga Allah berikan dia hidayah untuk peluk Islam. Aminnn...

Tuh jer citer boring aku untuk hari ini. Nantikan cerita boring seterusnya pada esok hari. Daaa


Buku-buku architecture encik suamiku. Kekadang time aku boring, ada gak aku belek-belek buku tuh. Tengok-tengok gambar jer. Aku allergic ngan tulisan. Wakakakaka

Tengah pulun study la nih

Tempat study dia



Iskandar, student architecture yang baru sampai bulan lepas. Memula sampai dia bagitau 2 minggu baru jumpa nasik. Tsk..kesian...


No comments: