Wednesday, January 16, 2008

Salji

03 December 2007

Dah masuk bulan doblas nih, maknanya boleh jadi salji turun bulan nih. Errr..ye ker?? Jap..jap...last year first snow turun bulan January. Paling lebat bulan February. Bulan March yang sepatutnya dah dikira spring pon turun gak salji. Ahhhh..apa-apa pun boleh terjadi. BBC weather kat TV selalu silap. Kadang-kadang kata cuaca terang benderang....tup tup hujan lebat. Huhu. Dah nama pun lamaran..ehh...ramalan.

Bila sebut pasal salji nih, terus aku teringat kat adik aku, Amirul. Dia lah yang beria-ia nak merasa salji. Kesian dia. Dia siap bagitau aku, dia nak datang UK masa musim salji. Masalahnya adik sayang, weather kat UK nih very unpredictable. Lagipun salji kat UK nih jenis datang sekejap-sekejap. Bukan macam kat Canada, US sanun.

Tapi aku paham apa yang adik aku tuh pikir. Musim salji itu indah. Dingin mendamaikan. Ya betul. Aku ingat lagi last year, first time dalam hidup aku tengok dan merasai salji. (Tengok salji kat Genting Highlands tak leh pakai. Dah la nak masuk situ mahai nak mampuihhh. Oopss.) Cantik jer suasana sekeliling. Putih bersih. Jalan jer...plup plup...kasut masuk lam salji. Tapi masa tuh aku tak berapa larat sangat sebenarnya. Tengah sarat ngandungkan Nylea. So, tahun nih aku nak main salji puas-puas.

Buat adik kesayanganku Amirul, kumpul duit tau. Kak Ja tunggu kehadiranmu. Cewahhh

No comments: