Saturday, January 13, 2007

Diari Hari Ini


tak tau la naper ari nih aku penat giler....mmg penat...ker sebab aku dah masuk 8 bulan pregnant..atau semalam aku tak leh tido disebabkan rezuan wat assignment tak tutup lampu & dengar radio yg mengganggu tidorku...

mlm tadi rezuan wat assignment/design...so selalunya dia akan pasang radio...tak bagi ngantuk gamaknyer...& op kos ler lampunya terbukak..aku kalo tido lampu terbukak...jawabnyer mmg tak tido ler...kalo tido pon..sekejap2 terjaga...sekejap2 terjaga..bila dia dah abis wat assignment dia dlm kol 3 pagi gituh...aku lak terjaga...terus aku layan internet sampai kol 5 pagi...aku email org tuh...email org nih..tgk forum tuh...tgk forum nih...sedar2 kol 5 lebih baru la rasa cam nak tido...

kol 7 lebih rezuan kejutkan aku soh semayang subuh...tuh pon liat kemain nak bgn..bila bgn..solat...uruskan naqeeb nak gi skolah lak...dia nih aku tak percaya sgt kalo dia wat sendiri...kadang2 gi toilet pon aku kena tgk2 gak...slalu sgt lupa flush..adoila...pehtu terus gi dapor wat bekal utk naqeeb...very the simple one...roti sapu butter & chocolate spread....& grapes & air suam...ari2 cenggitu menunya...nak bawak makanan lain...dia tak nak..

cam biasa...tugas anta naqeeb gi skolah rezuan yg uruskan...memasing ada basikal...so pandai2 dorang la...kalo naik beskal 5 minit jerk sampai...tapi kalo aku yg ngantor ngan keadaan cenggini nih...mau 15 menitt baru sampai...huhu...

bila dorang takde...aku kemas2 bilik..layan internet jap (sempat lagi tuh...)...& rezuan pon balik...aku ngan dia bantai tido...dua2 penat...tido sampai la pukul 12...memandangkan sekarang nih winter so siangnyer tersangat ler pendek...zuhur kol 12...asar kol 2...maghrib kol 4...isyak kol 6...mmg terkejar2...tapi siapalah kita nak merungut kan??


kol 12 setengah rezuan gi cowley mosque utk solat jumaat...kat sini dorang wat solat jumaat kol 1.30...so rezuan pesan soh masak sebab dia lapar sgt...so, aku masak nasi nak wat nasik goreng...bila dia balik...nahhh...nasik goreng siap dimasak...

pehtu...dia gi amik naqeeb kat sekolah..satu hal lak..dia leh terlupa nak bawak kunci basikal naqeeb...basikal tuh dia letak kat sekolah...siap kunci bagai...so, terpaksa dia balik umah balik semata2 nak amik kunci padahal dah sampai sekolah dah...merungut2 dia...aku kata.."aiii..bukan salah sesapa haaa...salah diri sendiri"...

aku sempat call kak sal bertanya khabar...topik apa?? topik hal beranak ler...syok berborak ngan ko kak!hihihihi

bila naqeeb balik...rezuan lak bergegas bersiap nak gi London....ada perjumpaan pelajar2 UK ngan Dato' Sri Najib Tun Razak...aii tokk...perjumpaan sambil nak pancing undi ker??hihih..selain rezuan ada lagi la beberapa org students kat sini yg pegi...siap leh claim duit bas tuh..aku? aiiihh...tak koser nak pegi...satu hal lak kang kalo terberanak kat sana...

pehtu berYM lak ngan Luke...punyer la leka...sampai aku lupa nak solat maghrib...sib baik naqeeb ingatkan....bagus anak ibu...

lepas solat sumer....layan naqeeb tgk tivi...sabar jerk la...sah2 aku kena tgk citer kartun...huhu...masa nih mata aku dah kuyu dah...sib baik Kak Nun ada call...segar jap la bijik mata aku...layan naqeeb tgk tv sampai kol 9 pm...tuh pon aku paksa soh berenti...kalo idak...mau sampai kol 12 tgh malam dia tercongok dpn tv...kat sini yg tak bagusnya...lepas kol 10 malam ada rancangan org2 dewasa..kenkadang iklan pon ntah haper2...eeee....tak bagus utk budak & mak pak budak..

lepas tgk tv...soh naqeeb bukak buku lak...ekceli semalam ayah dia ada belikan dia 2 buah buku...ala2 amazing action activity book gituh...ada kaler2...lukis2...matematik..kiranya mmg dia suka la buku nih...so layan la pulak dia ngan buku2 dia tuh...

dan skrg masa aku dok menaip nih...naqeeb dah tido & rezuan still kat London...dia kata dia balik tumpang Nash...nak gi minum2 dulu...mau kol 12 tgh malam kang baru sampai umah....mmmm...penat nyer ini hari...

sekian..sekadar coretan diri sendiri...ahaks..

No comments: