Friday, March 09, 2007

Alhamdulillah

Aku sampai jam 4 pg. Hospital buat check-up. Mid-wife kata
dah bukak 3 cm. Pastu dia bagi option samada nk stay wad
balik dulu. Nasib baik aku stay... sbb 6 jam lepas tu, aku dah
bersalin.


Rehat kat wad


Jam 7 pg. pemandangan dari bilik aku/wad

Mid-wife suruh mandi, berendam dalam kolam utk percepatkan bersalin
** tunjuk gbr tandas je la yek, yg lain sensored!

Mid-wife suruh aku berjalan utk mudahkan bersain. aku dok layan contraction,

rezuan dok sibuk amik gamba :). Dari semlm sampai la masa aku nk meneran.



Detik mulanya kehidupan........... rezuan ada bersama aku mula hingga lahirnya baby nih.., sama mcm masa naqeeb jugak. dia yg banyak bagi semangat, pegang, dan berdoa masa aku tgh bertarung. 3.258 kg
Masih berumur 'satu hari' Ibuku bersama abang yang dah betul2 jadi 'abang'.
Bukti kehadirannya di musim bunga. Nylea dijangka dilahirkan dlm 28th. february (kira winter) tapi, ditakdirkan overdue 7 hari - 7 Mac 07 (spring baby)



Hari pertama di rumah. Terima kasih ye ezreen utk selimut kuning
tu! Ramai org puji...


Suasana sepanjang kelahirannya..........


Kehadirannya dinanti-nantikan semua ahli keluarga di Malaysia
especially keluarga rezuan, sbb ibu and semua auntynya masih belum ada
cucu/cucu saudara perempuan. Alhamdullillah...

akhirnya....bersalin gak aku...heheh...overdue 7 hari tuh...diringkaskan citer...pada 07-03-07 bersamaan ngan ari rabu...maka lahirlah puteri kami...dilahirkan secara normal jerk......tak sempat nak pasang epidural yg aku idam2kan selama nih.....midwife lambat jalankan tugas (huh..)...atau kalo nak citer lebih....aku bersalin senang sgt kali nih...alhamdulillahhh...setelah sessi teran meneran...maka pada pukul 10.45 pagi lahirlah NYLEA REZA BINTI REZUAN di the john radcliffe hospital oxford...




buat nylea, welcome to our family!! doa ayah & ibu moga2 menjadi anak yg solehah..membesar dgn sihat sempurna, cerdik & cantik budi pekerti & paras wajah...aminnnn...



terima kasih yg tak terhingga buat husband aku yg sentiasa ada kat sisi..& buat bonda tercinta yg byk membantu....
Lepas nih, mid-wife sentiasa buat follow-up, dtg umah utk check aku dan nylea. Pagi tadi dia dah dtg, insyaAllah, 10 pg esok mid-wife lain lak yg datang. Senang kan? xyah aku nak gi spital. spital yg 'gi' aku. ahaks!

3 comments:

Azini said...

mudah benar mu beranak Ja..syukur semua nya dah selamat.. aku tah bila... nak pregnant..he.he..Selamat berpantang

5 Senses Designworks said...

terima kasih...takpe..aku doakan lepas nih rezeki mung pulok buleh anak puang...ehehe...

5 Senses Designworks said...

tq wok...aminnnn...aku tgh berpantang la nih....tet*k gue tgh membengkak...rasainnnn...huhu