Thursday, September 27, 2007

Tiga Darjah Celcius

Masa aku kekecik dulu aku suka bayangkan camner la sejuknya cuaca kat luar negara. Pada otak pemikiran aku, lagi sejuk lagi bagus ! Kalo tengok dalam suratkhabar ker, televisyen ker, ada plak org tgh pakai baju tebal-tebal, jalan-jalan kat kawasan yang basah licin, pehtu bila bercakap kuar asap berkepul-kepul, fuuuh...bestnya la hai!! Rasa cam bertuahnya orang tuh. Pehtu kalo aku pegi Cameron Highlands ker, Genting Highlands ker... memang rasa cam kat obesi abisss. Pakai jacket manjang. Makan strawberry pon tersengih penuh bangga. Feeling feeling over, ok!! Wakakaka.

Tapi tuh citer masa aku kecik-kecik dulu. Masa masih di sekolah rendah. Cerita 20 tahun yang sudah. Dan sekarang, bila aku sendiri alaminya, erkk....peritnya musim sejuk! Sekarang dah masuk autumn. Dan cuaca semakin hari semakin sejuk. Hari nih cuaca kat Oxford 3 degrees. Kat belah-belah atas cam Newcastle, Scotland dorang kata dah sampai negative suhunya. Perghh. Aku anak beranak dok srettt srettt selsema. Nylea aku pakaikan 4 lapis baju. Seksa kemain nak pakaikan baju kat ini budak. Menggeliat meronta-ronta dia tak nak. Hishhh...rasa cam nak cubit jer. Oopss... Pehtu bila nak hantar Naqeeb gi sekolah, merah pink hidung aku. Sejuk weh!!

Bila nak berjalan pon satu hal. Kena bawak baju tebal-tebal. Berat lak rasa diri. Tak pakai stoking tak sah! Dan time nih gak la bil elektrik mencanak-canak naiknya. Pehtu nafsu nak mandi pon kurang. Cam aku nih ha...dah berhari-hari tak mandi...wakakakak!!

Apa-apapun syukur pada Allah atas segala kurniaanNya pada aku sekeluarga. Ok la...ngantuk nak tido. Papai...


Happy 14th Birthday to my beloved brother, Izat Izham @ AC ( yang baju ijau tuh ha) . Belajar rajin-rajin ye dik. PMR biar dapat straight As. Rindu kat AC. Btw, birthday dia 9 September.

2 comments:

Anonymous said...

M..

Betul la M cakap kau pasal macam mana ghairahnya kita nak duduk kat negara sejuk.. Masa kecik kecik aku pun macam tuh.. Berangan nak gi tempat sejuk.. cam best je tempat sejuk.. Pas tu bila makan ayam jer aku suka amik kepak ayam sebab diaorang kata kalau makan kepak ayam akan 'terbang' jauh..

amn

5 Senses Designworks said...

D,

Maknanya betul la tuh...ko makan kepak ayam....cam nak pegi jauh jer tak lama lagi...kan??