Saturday, December 01, 2007

Dua Sekawan

13 November 2007




Ini hari kawannya si Naqeeb, Silas datang umah kitorang. Dah lama dia tak datang sini. Asalnya Naqeeb yang pergi rumah dia dulu. So, sebagai balasan, aku ajak la pulak si Silas nih datang rumah aku. Baru adil kan? Hahaha...boleh gituh?

Satu yang aku suka kat budak rambut blonde tak hengat nih, dia sangatlah polite, berdisiplin dan bijak. No wonder la. Bapak dia lecturer bertitle Dr. kat Chemistry Department, Oxford University. Mak dia plak ada 2 degree, tapi malas nak keje. Nih mak dia la yang cakap. Tipu mak dia, tipu la aku.

Mak dia penah bagitau aku yang dia tak pernah bagi anak-anak dia makan crisps atau jajan sumer bagai. Padahal dia tak tau, aku penah bagi Silas makan crisps masa Silas tunggu mak dia datang jemput kat sekolah. Silas plak laju jer makan. Huhu. Pehtu lagi, setiap hari dia bacakan buku kat anak-anak dia (aku pon buat gak yang nih!!). Dan masa tido dorang ialah pukul 7 malam.

Okay, masa dia kat umah aku, aku hidang pizza, fish and chips & cookies. Sebelum aku masak tuh, aku tanya dia:

"Do you like pizza?"
"Yes, everything will do, but my favorite food is pork"

Erk..

Punya la seronok dorang main PS2 sampai si Silas tuh tak nak balik.


No comments: