Tuesday, December 04, 2007

Ladies Lunch

18 November 2007


Nylea tinggal dengan Ayah yang tengah layan Sin Chan.

Budak kena tinggal

Hari nih ada lunch kat rumah Dr. Noraidah. Dia wat majlis makan-makan bersempena dengan tamatlah sudah pengajian peringkat PhD nya kat Oxford University. Dan dia akan balik ke Malaysia for good pada 11 December nanti.

Kalo ikutkan e-mail yang dia hantar tuh, dia kata lunch nih hanya untuk ladies dan budak-budak dibenarkan datang. Aku tanya Sue, camner dia nak pegi, bawak Adam tak? Dia kata dia leh drive dan Adam dia tinggalkan ngan Nash. Dia kata lagi, kalo bawak Adam takut tak selesa nak berborak. Mmmm...boleh ker aku tinggalkan Nylea ngan ayah dia nih ha?? Naqeeb sah-sah aku tak bawak sebab nama pun ladies lunch.

Akhirnya Rezuan bersuara. Dia kata pergilah, Nylea biar dia yang jaga. Wahhh....first time nih aku tinggalkan Nylea ngan dia dalam tempoh yang agak lama. Selama nih aku tinggalkan Nylea ngan dia sekejap-sekejap jer. Cam aku pegi kedai ker, gi umah Sue pinjam santan ker.

Sebelum pegi tuh, aku dah siap mandikan, tukarkan Nylea punyer diaper, buat susu, etc etc. Rezuan tinggal nak jaga jer.

Lepas settle, maka pergilah aku ngan Sue, Maz & Alynn ke rumah Dr Noraida itu. Perghhh...giler ramai umat manusia. Kat sini cenggini ler...kalo ada makan-makan, Insyaallah meriah. Hehehe. Dan makanannya pon meriah gak. Nasi minyak, kambing masak kuzi, ayam tikka, telur sambal & banyak lagi ler. Malas nak taip.

Borak-borak. Pehtu ada lak sessi bergambar. Aku malas nak tepek kat sini. Nampak sangat kedebaban badan aku kat dlm gambar tuh. Huhu.

Dan itulah ceritanya. Cerita Nylea yang kutinggalkan selama beberapa jam. Rasa lain lak masa kat rumah Dr. Noraida tuh tanpa suami dan anak-anak di sisi. Ellehhh..

No comments: