Tuesday, December 04, 2007

Nyahkan Lemak-lemak Itu!!

16 November 2007


Hari nih aku berYM ngan makcik aku. Dia nih sebaya aku jer. Bukan setakat makcik lagi, dah jadi cam kawan dah. Bila berYM ngan dia, macam-macam topic kitorang borakkan dan yang wajibnya ialah soalan "Beratmu berapo loning?" atau kalau aku translate ke Bahasa Melayu standard, soalannya adalah berbunyi begini "Berapakah berat anda sekarang?" Ha...gitulah...

Kitorang nih sebenarnya banyak persamaan. Rupa ada iras walaupon dia jauh lagi cun dari aku. Tak best ekk, makcik lagi cun dari anak sedara? Hehehehe. Warna kulit sama. Mak dia cina, nenek aku cina, so mata ada sedikit sepet. Ngeh ngeh. Sama-sama dah kawin dan sama-sama ada anak 2 orang. Dan persamaan yang paling ketara adalah...bentuk tubuh badan!! Hoho. Kalo nak tau, kitorang dulu sama-sama pernah melalui zaman kegemilangan bertubuh ramping. Masa kitorang kawin, masing-masing pakai kebaya sendat tuh. Sekarang? Tidak sama sekali.

Aku tak tau naper lately aku punyer selera makan cukup baik! Rasa lapar manjang. Kadang-kadang aku makan nasi 3 kali sehari. Pagi makan nasik lemak, tengahari melantak nasi campur, malam balun nasik goreng. Kalo dalam portion yang kecik ok lagik, nih kadang-kadang 2-3 pinggan sekali hadap. Ha...amik ko!! Dulu sebelum pregnant kan Nylea, aku penah tak sentuh nasi selama setahun lebey, dan masa anak dara dulu pon aku jarang makan banyak. Sampaikan kalo aku keluar makan-makan ngan kekasih lamaku, mesti last-last dia yang habiskan makanan aku. Cuba sekarang, silap-silap siap tambah order. Wakakaka.

Kadang-kadang aku jealous tau. Ada orang tuh makan leh tahan meriah, tapi badan tang tuh gak. Tuh..wok Adee tuh. Kalo dalam blog dia, manjang gambar makan-makan, tapi body maintan jers. Serius aku jeles tau wok. Agee pon, anak 2 orang cam aku. Tapi muka dan body tak ubah cam 10 tahun dulu. Hishh...So aku wat kesimpulan, aku gemuk nih bukan sebab aku makan banyak. Jangan salahkan aku dalam hal nih. Tapi salahkan lemak-lemak yang cukup setia bertapa dalam badan aku nih. Sayang sungguh dia kat aku. Sikit pon tak nak berganjak.

Buat Mak Adik, my beloved Aunty, tunggu aku balik Malaysia. Kita sama-sama berlawan, siapakah yang akan kurus dulu. Ngeeeeeeeeee

Nota Kaki Cagu:
Soalan tak best...teka berat aku sekarang??

No comments: