Friday, August 24, 2007

Gemuk vs Kurus

My two angels!!

Cayang bucuk adik abang!

Nylea esok esok jangan gumuk-gumuk thauu!!

Aku called Kak As hari nih. Sajer berborak tanya khabar. Kak As nih teman sepejabat masa kerja dulu. Dia nih Manager,errr...ker dah naik pangkat? Dia sempat tanya aku, "M, bila nak kurus balik?" Errk..soalan dia tuh membuatkan selera aku yg tengah lapar nak breakfast nasik lemak terus terkubur layu. Huhu. Soalan yang menguji minda tuh kak! Bila nak kurus balik? Ontah lah...sejak duduk kat sini, payah nak kurus. Hari-hari kerja aku memasak paling minimum 2X sehari. Kalo terlebih rajin, 4X. Dan jarang aku skip sumer time makan ittiew. Lagi shatu bab suap menyuap Naqeeb, aku lah orangnya. Satu suap masuk mulut Naqeeb, 2 suap masuk mulut sendiri. Abih camner nak kuruih? Eheheheh.

Bercerita pasal kurus nih kan. Aku penah melalui zaman-zaman kurus kering dan zaman-zaman gemuk gedempol. Penah masa lepas abih study dulu, berat aku 46kg jerk. Sampai ada sorang kawan mak aku cakap, toksah la pakai suar jeans ketat-ketat sangat, nampak cam batang pinang dah haaa. Dan penah gak la berat aku cecah sampai 80++. Tuh masa ngandung kat Naqeeb sekali & lepas gugur sekali. Fuuuh...memang seksa nak bawak badan. Nak bergambar pon tak nak. Muka aku jerk dah penuh frame gambar ituh. Muakakaka.

Tapi apa-pun, kurus ker gemuk ker, janji hati mau baik kawan! (ayat nak sedapkan hati jerk sebenarnya nih!) Hihiks.

p/s: Suraya, tadi aku terkonpius ko ngan Nish laaa...Hehehehe...Sorry!


No comments: