Thursday, November 02, 2006

Surprissseee!!!


apa yg surprisenya?? xde apa pon yg surprise...hihihhi...ari nih buat kesekian kalinya aku terlajak lagi bangun tido...kol 7 gak baru bangun...mandi manda...terus gi dapor wat breakfast...ntah ekk...bila aku dok sini kan...baru la aku leh rasa aku nih ala2 wanita sejati gituh..nak kata isteri mithali pon leh gak kalo x malu..hihihihi...almaklom..bgn pagi jerk...mandikan naqeeb...pehtu wat breakfast..dulu kat mesia...takdenyer cenggitu...mandikan si boboy naqeeb pon bibik aku yg buat...abih camno??

aaa...masa tgh masak...aku bukak tingkap..sebab takut asap berkepul lam umah...alarm lak berbunyik..satu hal lak...bila aku bukak jerk tingkap...perghhh....angin sket punyer sejuk tak hengat2...pehtu aku nampak rumput kat garden bakang umah aku tuh....macam ala2 putih salju gituh...terus aku panggil rezuan...dia kuar ngan pakai suar pendeknya....dia kata ini snow nih...a'ah...mmg snow...patut ler smlm sejuk giler babun...ari nih nak kuar snow rupanya...aku tgk forecast report..nah kauuu... -4 degree...mau x sejuk...

lepas makan...ktorang terus anta naqeeb gi school...memasing ngan baju tebal...tgh2 jalan..aku dah rasa cam tak tahan dah....aku la ngada2..pakai suar nipis...rasa mencucuk2 gituh tulang itam aku...lepas anta naqeeb...terus gi ke John Radcliffe Hospital lak..nak wat ultrasound check...2 kali wat...sebab nak tau gender baby aku...tapi sampai ke sudah tak nampak...haaa..nih kot yg surprisenya..takper la baby...x nak tunjuk ehem2 pon....asal sihat walafiat sudah....tapi menurut minah salleh yg dok tonyoh2 perut aku tuh...dia kata sumer normal...alhamdulillah...moga2 selamat sampai aku melahirkan... lepas abis kat situ...aku call mak mertua aku...sebab aku rasa MIL aku la yg beria2 nak tau...baby girl ker boy...sobab ehhh...dia dah ada 3 cucu lelaki yg leh tahan gak la lasaknyer..so harap2nyer...yg nih pompuan la...gitulah kot dlm pemikiran MIL aku..

pehtu...gi plak ke city centre..memula gi kat oxford city council...nak wat apa benda ntah...pehtu masuk lak Marks n spencer..belikan naqeeb his favourite tiramisu...sedap giler...pehtu gi sainsbury's...beli barang rumah sket...xde apa yg menarik...org ramai gilerrr...

sampai umah...lepas semayang zuhur.....terus aku masak...si rezuan dari tadi dok mengadu lapar...iyer...iyer..aku paham...kalo dia lapar...aku nih apa tah lagi...kebulur dah gamaknyer..hihihi...aku masak nasi ngan sambal kentang ngan ikan bilis jerk...makan ngan kicap kipas udang...masyukkk beb tgh2 sejok nih....

lepas tuh...rezuan amik naqeeb kat sekolah...tuh ada kat bawah...naqeeb tgh makan tiramisu...aku gerenti...tak ari nih...tghari esok gerenti abis..

tuh jerk la citernya...aku pon dah penat menaip nih..rasa cam nak 'bedebum' jerk atas katil...ngantuk ler...daaaaaaaaa....

No comments: