Thursday, February 15, 2007

Gula Punyer Cerita

1hb feb ari tuh...aku gi St. Bartholomew's Medical Centre (SBMC) ...cam biasa aarr....medical check up utk ibu2 ngandung...jumpa midwife aku....bila amik urine test...nahhhh...ada sugar dalam urine...erkkk....cuak jap aku...selama nih gula aku ok jerk...pehtu terus ler midwife tanya aku makan apa...aku jawab ler apa yg aku makan...dia tak puas hati..dia amik darah...sebab nak tau aku ada kencing manis ker idak...nah lagik...darahku diambil... 2 botol kalo tak silap...dia kata...darah aku tuh akan dibawa ke lab...kalo sugar aku tuh tinggi & serius...dia akan call & aku kena gi sepital utk wat glucose test lak...nak make sure aku ada diabetis ker idak...alahai....bosannya aku dgr...tapi bak kata midwife aku nih...bila dah akhir2 pregnancy nih...mmg senang nak kena kencing manis....mungkin perubahan hormon & diet yg tak betul....

so, tunggu punyer tunggu call dari dia...tarak pon...so aku assume yg gula aku tuh ok la kot...& ari nih (15 Feb) aku gi lagi ke SBMC utk check up seterusnya...& alhamdulillah...gula aku ok...lega aku dengar...hihihihi....


nih la buku yg aku dok baca hari2..bagus sesangat buku nih...sumer pasal pregnancy ada tertulis di sini....

No comments: