Tuesday, February 20, 2007

Menghitung Hari....


Masuk minggu nih...kandungan aku dah masuk 39 minggu...kalo ikutkan lagi seminggu lebih...sampaila due aku...dag dig dug...berdebar2 beb...selepas lebih 6 thn tak beranak...sekali lagi aku kena hadapi situasi yg penah aku alami dulu...huhu...takutsss yamat..

kat sini...dorang bagi pilihan...nak bersalin lam air buleh...nak amik epidural buleh...nak bersalin dpn mak bapak bulih...ipar duai sumer nak tgk pon tarak hal...sumer tuh free jerk...tinggal ajer ko nak ker tak nak...kadang2 aku pikir...baik ler aku bersalin lam air (birth pool)...sebab kat mesia takde kan benda2 tuh sumer...kiranya new experience for me...tapi bab sakit tuh...tak dapek nak nolong...tapi bila dipikir2kan balik...baik aku amik epidural...dah la satu sen pon dorang tak charge...pehtu tak sakit lak tuh...then aku pikir balik (berapa kali nak pikir ntah? : ) aku nih dah la ada low blood pressure..org ada LBP mana buleh amik epidural...kang pengsan...elok2 leh bersalin normal...terus kena ceasarian..huhu...mak tak mauuuu....

sudahnya...aku kata dalam hati...Aku berserah padamu Ya Allah....Dia tau mana yg terbaik buat aku....dan moga2 aku dpt lalui semua detik2 mencemaskan itu dengan jayanya....Aminnnn...

rezuan kata...perut aku bulat giler...kadang2 dia usap2...dia gelak2...dia kata dah lama dia tak tgk keadaan aku cenggitu...op kos ler yang....dah aku tak mengandung tiap2 tahun...heheh...aku plak makin nak dekat tarikh bersalin nih...makin aku mengaktifkan diri...leh kata tiap2 hari aku jenjalan bawak mak aku...bukan jauh pon...kat area umah aku jerk...kenkadang aku gi hantar & amik naqeeb gi skolah...cuma satu jerk...selsema aku tak baik2 gak...risau den...camner la aku nak meneran nanti ngan keadaan idong aku yg tersumbat nih...

huhu...doakan aku....

2 comments:

Azini said...

moga slamat kedua2nya...semua ketentuanNya.. Dia nak Ja bersalin di London...sabar ada hasilnyer...tentu yg lebih baik...

5 Senses Designworks said...

tq skali lagi mak adik...
aku bukan bersalin kat london la..
kat oxford...insyaallah...
doakan aku ekk....