Thursday, February 15, 2007

Pindah Rumah

23hb january itu hari maka berpindah la kitorang satu family ker umah baru...kalo ikutkan umah lama lagi lawa...lagi selesa...lagi besar...lagi mahal (huhuk..nih yg tak tahan senornyer...)..tapi memandangkan kitorang nak duduk ngan family sendiri...sebab sebelum nih duduk ngan 2 org students....leceh ler...bukan apa...bila2 dipikir balik...aku nih tak lama lagi ada anak kecik...pehtu nanti family ramai yg nak dtg melawat kitorang kat sini....kalo dok ngan org...tak best...of course dorang nak kan privacy kan?? nak jaga hati dorang lagi...for sure dorang rasa tak selesa kan??

maka lepas kitorang berdiskusi...maka aku amik keputusan utk berpindah jerk...alhamdulillah...umah baru aku nih walaupon kecik sket..tapi ok ler utk kitorang satu family...rumah flat 2 tingkat....ada 2 bilik...& yg terpentingnya very convenient....kat bawah flat aku tuh..macam2 kedai ada..bas pon senang nak dpt...nak pegi mana2..ko duduk ler tercongok tunggu bas kat situ...pehtu harga sewa rumah nih pon murah...nak dekat sekali ganda ngan umah lama tuh...

cuma yg tak syoknyer....landlord nih lembab giler vavi...dah la aku nak masuk awal dia tak bagi...katanya..masuk 1hb february senang citer...so, korang bayangkan la dari tarikh 23 jan tuh sampaila ke 1hb feb...kitorang menumpang dok umah sue & nash...tapi alangkah baik hatinya laki bini nih...mmg baik hati sesangat...tak kisah aku menumpang dok umah dorang...aku lak segan sendiri...siap bagi satu bilik lagi utk kitorang...tumpang tido, makan, minum mandi sumer...buat sue & nash...timer kasih berbanyak...tak terhingga banyaknya...aku doakan...moga2 Allah membalas budi baik kalian...aminnnn...

pehtu lagi...aku ingatkan 1hb tuh confirm la leh masuk itu rumah...sekali haper pon tak siap...pintu tak repair...gas tak check lagi...electric dari previous tenant lak ada problem...mmg sakit hati...baru la aku tau...mat salleh pon tak leh pakai gak...cakap jerk shoh sheh shoh sheh...tapi haper pon tarak....last2 dgn beraninya laki mak gi telefon kat Oxford city council..citer problem...ala2 wat complaint gituh...ngan sepantas keranya dorang tepon...kata nak repair sumer bagai....haaa...baru dorang tau...mentang2 la kitorang nih asian...sesedap hati dorang jerk nak main tangguh2....

alhamdulillah...masa aku menaip nih...aku dah pon dok kat umah aku....hehehhe...ok ler...selesa yamatsss....



nih gambar kat umah lama...good bye....huhu...

nih plaks kat umah baru...selerak sket...bukan sket...byk gak la..hihihi...

No comments: