Friday, December 15, 2006

I'm proud...

smlm masa anta naqeeb gi skolah, mak matty, liz norman bagi kad kat aku....aku bukak...rerupanya jemputan soh datang party masa christmas eve nanti...siap bagi map bagai...erkkk...dari ari tuh dia beria2 jemput....tapi aku bgtau dia awal2...infact rezuan pon ada bgtau gak...yg kitorang mungkin tak leh gi..sebab nak gi travel kat southern england during christmas nanti...dia kata...dia wat turkey...but don't worry..we also have a vegetarian food for you...kata dia...baiknyer la...tapi cam aku cakap...aku tak leh gi...kalo gi pon..aku takut jerk jadi cam org tak betul...org sumer tonggang arak bagai (andaian aku jerk nih....hihik..)...aku lak dok takut2 nak makan...takut tak halal...huhu...

lepas anta naqeeb gi skolah, aku numpang keta kak nun utk gi cowley..cowley nih buleh la dikatakan kawasan muslim kat area oxford nih...di sinila terletaknya masjid...kedai2 makanan halal...in fact, kat tesco area sini pon ada jual ayam halal...tapi aku tak penah beli...was-was gituh...aku gi kat pak halal centre...beli minced meat...mahal la...700 gram 6 pound...dah..aku tak nak beli dah lepas nih...baik aku beli ayam jerk...masa tgh tunggu mamat pakistani tuh dok hancurkan itu daging...ada sorang mamat tuh tegur aku.....org pakistan gak...tanya aku dari mana?? aku jawab la dari malaysia..."masyaallah...malaysia?? i like malaysian people...they are very kind...very lovely"...ntah ikhlas ker idak dia tuh...tapi bila dia cakap cenggitu...bangga jap...aku rasa bukan sekali aku berhadapan ngan situasi cenggini...aku gi kat mana2 pon...dorang sumer cakap...org mesia nih baik...baik ker?? yer la kot....

penah sekali masa aku gi beli barang2 dapur kat sainsbury's, sorang cashier tuh..mamat bangla...cop..cop...ini mamat bangla buat PHD kat Oxford university tau senah...kat mesia kena bambu jerk memanjang...ahaks...dia tanya aku...are u from malaysia? yes...aku jawab....how do you know? dia jawab...well, i know malaysian people...pehtu ada la upacara puji memuji org mesia...sekali lagu aku terkembang...oopss...
byk lagi sebenarnya citer2 pasal rakyat mesia di mata org asing...tapi maleh la nak citer...sumer sama jerk...dorang kata..org mesia bagus...bla...bla...so, berbanggalah kita menjadi org melayu malaysia....apa2 pun...didikan family tuh la yg jadi akar umbinya...sekian dari saya...
menu aku pagi nih...nasi goreng cina...nampak jerk warna putih..tapi dlm tuh penuh ngan cili padi tuh dek...makan sorang jerk...huhu...

pelengkap hidangan...air soya...masyuuukkk.... : )

2 comments:

Unknown said...

best nya nasi goreng cina tu...nyum nyum....

5 Senses Designworks said...

tuh la pasal...makan masa sejuk lagi laaa..hihi