Tuesday, December 05, 2006

Makan-makan...

selama hampir 3 bulan aku kat UK nih...alhamdulillah...sumer ok...baik dari segi makan pakai, rumah, pergaulan, transportation...mmg xde masalah...syukur..cuma akhir2 nih aku selalu rindukan makanan2 mesia...nasi kerabu, char koay teow, satay, yong tau foo, mee goreng mamak, kuih muih melayu...etc..etc...gulp...ekceli kalo rajin mencari, mmg ada tempat yg jual sumer makanan2 tuh...tapi sanggupkah dikau?? nak menapak semata2 nak makan sumer makanan tuh?? kalo kat mesia lain la...pepagi buta jerk..nak2 masa weekend, start jerk enjin keta...vrrooommm...gi beli nasik lemak daun pisang tepi jalan...sebungkus seringgit jerk senah...kat uk nih mahal kebabooo...satay 1 cucuk seringgit dengar citernya...aku kalau makan paling koman pon seploh cucuk...1 cucuk tuh wat celah gigi jerk la...ahaks...nak2 kat oxford nih...makanan melayu susah nak dpt...rasanya xde satu pon restoran mesia kat sini...indian & bangladeshi nyer restaurant byk ler...tapi mak tak berapa gemar la..kuat sgt bau kari....huhu...kalo nak makan makanan melayu mesia..gi kat london...
ok...itu baru mukaddimmah..nih lak intipatinya...ahaks...
sabtu lepas...kawan baik kitorang...nash & sue ajak gi london...gi makan2 katanya...nak dijadikan citer...malam sebelum gi london tuh...aku bermimpi...yg aku gi pasar malam (kat sg buaya kot...hihik)..punyer la byk aku beli kuih muih...macam2 jenis daa...sekali tersedar...chitt...mimpi rupanya...sedih hati mak...aku bagitau rezuan...dia pon tak leh nak kata apa..dah nama pon mimpi....tapi mungkin rezeki aku gamaknyer...lam kol 11 lebih gituh...sue called...ajak gi london...makan2 jom kak...kata dia...kitorang on jerk...maka berangkat la kitorang ke london...oriental city lokasinya...naik kita dia laaa...aku mana ada keta...jom tatapi gambar jom...hihi..
tgh pilih kuih muih melayu...macam2 kuih ada...seri muka, ketayap, karipap, bengkang ubi, kasui, lopes, etc..etc..nasi lomak pon ada...harga ikut standard mesia...3 ketul 1 pound...mak baby beli 2 pound..puas makan...sedap gak rasa dia..cam kat mesia gak...tokey kuih nih...org melayu kita...dok UK dah lebih 10 tahun...sumer kuih muih nih bini dia yg bikin...manyak pandaiiii...

nih tgh tunggu ketibaan makanan yg dipesan....ketaq lutut dah nihhh...lapaqqq..


tuh diaaa...sampai dahh...aku order asam laksa...sikit punya nalaaa dia punyer mangkuk...besar nak mampuihhh...aku makan 3 beranak baru leh habis...rezuan cam biasa..makan nasi campur...sedap gilerr lauk pauk dia...ayam dia besar..puas makan...sambal belacan dia plak...perghhh...rasa nak hirup jersss...eheh..

bapak & anak masing2 tgh minum ayaq...naqeeb cam aku...suka air mineral jerk...rezuan minum teh tarik...sedap teh tarik kat sini..lemak merdu...


suasana kat oriental city...serius cakap...bila dok kat sini...macam bukan kat london jerk..rasa cam kat food court kat mesia...mat salleh pon ramai makan kat sini...nyebok jerk..ahaks...

nih gambar sesat nih...roti canai yg aku bikin utk breakfast sehari lepas balik dari london...roti canai tuh segera punyer ok...tak kuasa nak menebar sendirik...huhu...

No comments: