Tuesday, May 22, 2007

Sunday...sunday..

20 May 2007

takde beza pon!! hari minggu ker...hari kerja ker....aku tetap sama...seorang ibu yg membesarkan anak2nya...seorang isteri yg mengemas rumah ala kadar (pssst....aku nih bab ngemas malas sket..), masak menu2 sempoi...tapi makan tak hengat dunia!! harharhar...

sepatutnya hari nih kitorang anak beranak dijemput ke kenduri tahlil umah Amin & Kat...rezuan lak ada hal kat university dia...b4 dia gi school, dia bgtau aku...soh siap awal2...dia balik kang...terus pegi jerk...maka dgn patuhnya aku menurut perintah...aku siap mandikan naqeeb & nylea...pakaikan dorang baju...aku sempat lagi tuh menjahit seluar aku yg koyak dari bulan lepas...

bila dah siap sumernya...rezuan call.. tak leh gi plak...sebab keje dia kat uni tak habis2...grrrr...so tak pegi la kami...nangis si naqeeb...sebab dia tak leh jumpa kawan2 dia kat sana....

petang sket...ayree ketuk pintu umah...ajak join bbq yg dia buat dpn umah sue & nash...simple jerk bbq nyer..takde ayam pon...yg ada..burger...sosej...roti, beskut, cekelat...air...etc etc...syok gak...kebetulan mak & adik ayree ada dtg dari mesia...

nylea & breakfast wajib dia pagi2... : )

breakfast kitorang...nasi lemak sambal udang tak cukup sifat...timun tarak...ikan bilis kacang sumer tarak...tapi licin gak...

nash membakar sosej

antara tetamu2 yg hadir...cewahhh..

antara makanan2 yg berjaya dibelasah oleh kitorang..

nylea dlm pangkuan mak ayree...aku tak tau nama aunty nih...aku panggil aunty jerk...best borak ngan dia...peramah!!

haipp....dok ngan ayah pon nak nangis...

sambal goreng kentang? bukan sepatutnya kentang goreng sambal ker??


Nota kaki cagu:
Thong Heng Oriental Supermarket hilang lagi sorang customer lepas sue...tuh la sapa soh naikkan harga condensed milk dari 99p ker 1.09 pound?? aku kat sini..satu sen pon berkira thauu...dah....lepas nih aku beli susu pekat kat kedai pakistan jerk...murah!!

No comments: